Wat een mama van 3 allemaal(verb)lijden kan !!!

10 juni 2007

Deze droom is geen bedrog !!!

Zaterdag 9 juni 2007:

Gisteravond heb ik de kindjes naar Hoboken gebracht voor een logeerpartijtje!
Het afscheid verliep vlot, ... dus ik maak me geen zorgen.

Integendeel, Frank en ik maken van deze gelegenheid gebruik om ... er eens goed in te vliegen (hihi)!

Frank krijgt hulp om de kelder-metselwerken (of is het metswerken?) af te ronden.
Allé ja, hulp.... kijk zelf maar....


Neen, dit is maar een grapje: onze kameraden hebben heel wat werk, zweet en vooral stenen verzet. De voorbereidingen voor de garage zijn hierdoor ook weer een hele stap vooruit. Super-thanks Toon, Roel en Arne!!!


Ik ga op zoek naar lichtadvies en informatie over inbouwkachels, -cassettes, -haarden... en probeer tussendoor onze werkmannen wat te soigneren.



Om 19u30 ga ik Frank nog even helpen voor de werf-opkuis... en ...
dit is het resultaat. Voor het eerst begint het me te dagen, het krijgt nu echt vorm!

Dit wordt hoogstwaarschijnlijk een groot stuk speelkelder. Achteraan zie je de deur naar de 'Bob de bouwer'-kelder, het toekomstig werkatelier van onze papa.

Hieronder een zicht op de traphal van de kelder (rechts) en de ingang van de voorraadkelder (links).



Nadien belanden we nog een op een heel gezellig feestje aan de Linkeroever van de Schelde... wat een prachtig zicht op Antwerpen en zijn Sinksenfoor (sorry, hier zijn geen beelden van... een beetje fantasie dus hé). Bedankt voor de uitnodiging, Tania!

We vervoegen onze kroost in een Hobokens bed om de volgende dag samen 'vaderkesdag' te vieren. Frank verdient het echt om in de bloemetjes gezet te worden; zonder hem zou deze droom nooit werkelijkheid kunnen worden!!!
En tegelijk is hij er ook nog zo veel mogelijk voor onze kindjes!



En ik vier uiteraard ook 'mijn papa', in naam van zijn drie kids. Ook hij verdient een bloemetje (of een vlammetje?!) Ik vermoed dat we één van deze dagen op zijn blog wel eens een sfeerbeeld kunnen krijgen, hé papa!!!
Tegen de middag even naar Holsbeek om onze kiesplicht te vervullen: Frank en ik hadden de laatste weken niet veel tijd om iets van deze campagnes te kunnen volgen, maar we hebben blijkbaar een goed buikgevoel! We zien wel wat het wordt. Ik denk dat we niet mogen klagen, 't is hier goed om leven! Het kan veel erger... dus ik geniet met volle teugen van elke dag.

En dan, ...inderdaad tijd voor het eerste verstoppertje in onze kelder!!!
Ook de kinderen genieten ervan.... en dat doet deugd!




En we breien aan dit weekend ook nog een gezellig slot: een bezoekje aan (de werf van) schoonbroer Toon. En uiteraard ook hier 'vaderdag'-festiviteiten: nog een lekkere taart ter ere Opa. Dat was de kers op de taart van een geslaagd weekend!

(Voor de geïnteresseerden: dinsdag worden de laatste details van de keldermuren afgewerkt en vrijdag worden daarop de welfsels gelegd; op zaterdag zal daarboven dan beton gestort worden. Tot dan!)

Slaapwel,
Bieke

1 reacties:

Blogger Marrek O'Polo zei...

Vooreerst alle loftuigingen voor de redactrice van deze weblog !!! Knap werk en razendsnel !!!
Je moet het maar doen: werfploegen onderhouden, vaderkes vieren, kindjes verzorgen, thuis en op het werk je streng trekken ... en dan nog bloggen over al die dingen !!!
Ik weet waar ik over praat, maar ik heb dan ook veel minder te doen ...

MP

11/6/07 10:08 a.m.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage